EL BLOC-VERDS REITERA LA NECESSITAT D’UN PLA ESTRATÈGIC DE TURISME




  • Facund Puig aposta per mantindre el nivell de qualitat de la presència de Gandia a FITUR i altres fires turístiques, perquè no estiga en funció de moments electorals


  • Els econacionalistes reclamen major informació sobre el procés de constitució de l’empresa mixta de turisme i lamenten no que es reunisca –tres mesos després– la Comissió de Promoció Econòmica

    Aprofitant que els pròxims dies Gandia participarà a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, FITUR, el Grup Municipal del BLOC-Verds ha reiterat aquest matí la necessitat urgent d’un Pla Estratègic que afronte amb garanties el futur del sector turístic, bàsic en l’economia de la ciutat. "Des que es varen fer públics els indicadors dels resultats de la campanya d’estiu pensem que s’hauria d’haver iniciat una reflexió profunda per entendre quina és la situació en què ens trobem, quins són els mitjans amb què comptem per superar els problemes que estan sorgint, quins són els instruments amb què convindria comptar..." Facund Puig ha destacat tres qüestions fonamentals que s’hi haurien de tractar: En primer lloc, potenciar la marca de Gandia "no diluïda en cap altra, perquè és una marca amb força, una marca coneguda. Una marca que hauria d’anar associada, com a molt, a València com a referent geogràfic i als Borja com a referent cultural i històric" . També, la implantació generalitzada dels sistemes de qualitat a tots els serveis municipals relacionats amb el turisme (arreplegada de fem, neteja viària, manteniment d’espais públics, de zones verdes…)
    El tercer punt fonamental del Pla Estratègic que proposa el BLOC-Verds defén l’increment de la promoció turística, que no quede circumscrita exclusivament a la participació en fires turístiques (creació d’una web comercial; potenciació dels viatges de familiarització per a periodistes del sector, responsables d’agències...; organització de reunions de treball en destí per a agències de viatge, responsables de turisme...).
    Precisament, front a l’edició d’enguany de FITUR, el BLOC-Verds considera que la ciutat ha de mantindre el nivell de qualitat en la seua presència i les altres fires turístiques a les quals acudeix Gandia, "ja que no s’entendria que la intensitat i la qualitat d’eixa presència estiguera en funció de moments electorals, incrementant els esforços en les edicions prèvies a les eleccions municipals i rebaixant-la una vegada passats estos comicis"
    Per últim, Puig ha denunciat la falta d’informació sobre l’estat en què s’hi troba el procés de constitució de l’empresa mixta de turisme. D’igual manera, ha lamentat que la Comissió de Promoció Econòmica, que presideix l’alcalde, ja fa tres mesos que no l’ha convocada. "No podem quedar-nos esperant que la crisi puga aguditzar-se. Ha d’haver algun tipus de reacció per part del govern municipal", ha conclòs l’edil del BLOC-Verds.


    Gandia, 29 de gener de 2008

| Més