ESMENES ALS PRESSUPOSTOS GENERALS DE L'ESTAT ESPANYOL


EL BLOC DEMANARÀ A MADRID LA COMPRA DE LES MARJALS DE LA SAFOR

Reclamen actuacions per a frenar la regressió de les platges

Els econacionalistes també volen que s'incloguen diners per a la construcció de la variant de la Safor o el primer tram del tren Gandia-Oliva-Dénia, entre altres esmenes


L'executiva comarcal del BLOC Nacionalista Valencià de la Safor-Valldigna ha donat a conèixer aquest matí, a Gandia, les esmenes que han presentant als Pressupostos Generals de l'Estat per a 2009, a través dels socis nacionalistes al Parlament Espanyol. "El gros de les esmenes fa referència a infrastructures relacionades amb el transport, que són de competència estatal, però hi ha d'altres també importants que aborden altres qüestions, com ara una esmena addició sol·licitant al govern central l'adquisició de l'espai protegit Marjals de la Safor, catalogat com a zona humida pel catàleg de zones humides de la Generalitat i catalogat com a ZEPA i LIC per la Unió Europea, ja que el major percentatge de terrenys està en mans privades…" El secretari comarcal i regidor a l'Ajuntament de Gandia, Facund Puig també ha anunciant una altra esmena d'addició destinada a frenar la regressió en les platges del sud de la Safor i la platja de Tavernes de la Valldigna, mitjançant la inclusió als PGE d'una partida per a l'execució a partir de 2009 de l'estudi que ja ha acabat la Universitat Politècnica de València.
Per la seua banda, el regidor d'Oliva i membre de l'executiva comarcal, Pau Pérez ha enumerat les esmenes relacionades amb les infrastructures viàries, algunes tan reivindicades com el tren Gandia-Oliva-Dénia o la ronda sud. "En primer lloc, proposem una esmena de modificació per a què es consigne pressupostàriament el tren Gandia-Oliva-Dénia, sobretot el primer tram (Gandia-Oliva), així com el desdoblament (esmena d'addició) de la línia Gandia-València en el seu tram entre Cullera i Gandia, ja que hi ha una única línia per als dos sentits i actualment funciona com un "coll de botella"…
Un altre projecte més que esperat i que s'ha tornat a quedar sense consignació pressupostària, "tot i les excuses que vullga donar l'alcalde d'Oliva" és la Ronda de circumval·lació Safor-Sud. Juntament aquesta esmena de substitució, els valencianistes han presentat una altra d'addició per a compensar l'allliberament de l'AP7 al seu pas per La Safor mentre es construeix la ronda de circumval·lació. I és que Pérez ha recordat que aquesta és una mesura que el BLOC va presentar a les Corts Valencianes, a proposta de la la Plataforma Carretera No, i que va estar aprovada per tots els grups parlamentaris. "Per tant, ara correspon al Govern Espanyol aplicar la mesura que ja s'ha realitzat a altres territoris, com ara La Rioja".
Per últim, l'alcalde de Xeresa ha citat altres dues propostes d'addició als Pressupostos Generals de l'Estat que afecten, sobretot al seu municipi. En primer lloc, el soterrament del pas a nivell amb barrera de la línia Gandia-València al seu pas per Xeresa. Per a Tomàs Ferrandis "hi ha molts exemples de la falta d'atenció del Ministeri de Medi Ambient cap a les infrastructures hidràuliques destinades a minimitzar i previndre els efectes de la gota freda". En aquest sentit, el BLOC proposa l'ampliació dels desaigües que hi ha a la via de la línia Gandia-València al seu pas per Xeresa en la mateixa mesura que els que es construisquen a la Variant N 332 en el seu pas per aquesta població.

La Safor-Valldigna, 29 d’octubre de 2008

| Més