EL BLOC EXPOSA A LA FEDERACIÓ LOCAL D’ASSOCIACIONS VEÏNALS LES SEUES AL·LEGACIONS A L’ESTUDI D’INTEGRACIÓ PAISATGÍSTICA DEL PROJECTE DEL TRAMVIA


Els representants del BLOC van exposar el seus interrogants sobre el projecte: “continuem pensant que potser hi ha millors alternatives, respecte al traçat i respecte al model. Pel que fa al traçat, seria més coherent, més productiu, menys impactant, utilitzar l’actual via del tren que ajudaria a dotar de mitjà de transport a urbanitzacions que a hores d’ara no el tenen i que suposaria l’eliminació d’una barrera i la integració urbanística de distints espais de la ciutat (Mar-2, Sant Nicolau, Grau 1-Grau 2) i evitaria l’impacte que va a suposar el tramvia en la carretera del Grau, amb l’eliminació d’un dels carrils i els problemes de mobilitat que això suposarà". No entenen perquè és possible un tramvia per la Safor, per un traçat compatible amb el futur tren i en el cas de Gandia (Gandia-Grau) no.

I respecte al model, "cal recordar que el que es proposa no és el que recomana el Pla de Mobilitat Sostenible, encomanat (previ pagament de 180.000 €) pel propi govern municipal, ja que, a hores d’ara, hi ha sistemes més eficients, més versàtils, menys impactants i menys costosos que el tramvia”.

El BLOC considera també que el model concret que se’ns proposa és manifestament millorable. “Per exemple, s'han el·liminat les catenàries electrificades en tot el traçat urbà de Gandia (seran soterrades), però es mantenen al Grau, amb un impacte evident i un greuge comparatiu entre els dos nuclis urbans...".
“Però hi ha més: hem escoltat estos dies que el tramvia arribarà al futur Palau de Congressos. En l’avantprojecte presentat no és així (arriba a la gasolinera). Prolongar-lo fins el futur Palau de Congressos té dos inconvenients. D’una banda, el cost: qui ho pagarà? Cal tindre en compte que parlem de més 5.000 €/m. I, d’una altra, el traçat: com passarà el barranc? Esta és una pregunta que hem formulat i ningú ens ha contestat però tenim curiositat per saber-ho perquè per l’actual pont no cap: en farem un altre? Anirà pel mateix lloc que els cotxes? També s’ha anunciat que en una segona fase es durà el tramvia fins el final de la platja, la qual cosa pot suposar, com a mínim, 30 milions d’€ més”.
El co-portaveu del BLOC a l'Ajuntament de Gandia, Facund Puig va recordar que l'estudi que s’ha aprovant fa referència a un tramvia que du des del carrer Tossal fins el Grau. I que, després, connectarà amb un urbà circular per la platja. “No sabem si s’ha tingut en compte el fet que existeix una concessió, la Marina, que acaba l’any 2012, és cert, però que és competència de la Generalitat i no de l’ajuntament. Però cas que fora factible esta idea, suposaria un pas enrere, que pot tindre conseqüències econòmiques perquè pot afectar seriosament el turisme. No seria lògic que per anar des del final de la platja fins l’hospital, una persona haguera d’agafar l’urbà circular de la platja, baixar i agafar el tramvia en el centre social del Grau, baixar en l’estació i agafar un altre urbà”.


Gandia, 30 de juliol de 2009

| Més