EL BLOC-VERDS PRESENTA 13 AL·LEGACIONS AL TRAMVIA i PROPOSA UN TRAÇAT ALTERNATIU O QUE ES FAÇA EL METROBÚS


ESTUDI PAISATGÍSTIC TRAMVIA GANDIA - GRAU

FACUND PUIG: “nosaltres proposem que es dissenye un traçat alternatiu que aprofite la via del tren entre Gandia i el Grau i si açò no fora possible per alguna raó (perquè els veïns s’hi oposen, perquè Adif no vulga cedir l’espai o perquè tècnicament siga inviable), pensem que s’hauria de modificar la solució proposada i s’adopte una altra, contemplada la Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Gandia, acabat de redactar, basada en el sistema anomenat “metrobús”, que circula per una plataforma reservada i que, recordem, té com a principals característiques positives, la flexibilitat del traçat, el menor impacte de la infrastructura que necessita, i el menor cost econòmic que el tramvia”

RESUM AL·LEGACIONS:

1.- El BLOC-Verds no troba encertat fer una exposició pública paral·lela de dos projectes diferents d’una mateixa infrastructura.

2.- El Pla de Participació Pública no s’ha fet públic.

3.- L’Estudi d’Integració Paisatgística no és l’instrument adequat per analitzar l’impacte d’una infrastructura d’estes característiques.

4.- Ocupar una zona verda d’un sector residencial per a ubicar instal·lacions complementàries d’una xarxa primària no és legal si no hi ha compensacions al sector afectat.

5.- No és adequat ocupar part d’un espai verd per a ubicar una parada del tramvia.

6.- Els impactes de la infrastructura sobre les persones que viuen al carrer Tossal són inacceptables.

7.- El tramvia agreujarà els problemes de trànsit de l’avinguda del Grau i de la carretera del Grau.

8.- No s’entén per què se suprimix la catenària del tramvia al casc urbà de Gandia i es manté al casc urbà del Grau.

9.- Legalment no és possible ubicar les cotxeres, els tallers, el punt de comandament, les oficines, la subestació elèctrica i la desviació de la carretera en una zona verda del sector Mar-2.

10.- La supressió de la via de servei i del carrer del Doctor Melis per a donar cabuda al tramvia quan arriba al Grau suposa un perill i un impacte per als residents.

11.- Un mitjà de transport que vulga facilitar la connexió entre els nuclis urbans que hi ha entre Gandia i el Grau ha d’augmentar la quantitat de parades.


| Més